5 faktor, ami hatással van a munkahelyi kultúrára

A munkahelyi kultúra és a munkavállalói tapasztalat több okból kifolyólag is kiemelkedően fontos lett a vállalatoknak.

Attól, hogy a technológia miatt közelebb kerültek egymáshoz az emberek, sokszor sokkal inkább érezzük magunkat szétkapcsolva miatta. A vállalatoknak pedig egyre fontosabb, hogy ezekben a helyzetekben is jól érezzék magukat a munkavállalók.

A kapcsolat hiánya valójában nem újdonság, sokszor érzik magukat egyedül az alkalmazottak. Mivel azonban a vállalat célja, hogy értékes munkát adjon nekik, sikeres karriert, és remek kapcsolatokat, ezért foglalkoznunk kell velük.

Öt olyan faktort gyűjtöttünk össze, amely hatással van a vállalati kultúrára, és a munkavállalói élményre.

 

Értékajánlat

Háromból egy munkavállaló szerint azok a cégek, akinek csak egy általános céljuk van, nem túl szimpatikusak a munkavállalóknak. Nem csak a munkavállalói értékre kell ugyanis odafigyelnünk, hanem annál sokkal többre. Az értékajánlat lényege, hogy összekapcsolja az alkalmazottakat az ügyfelekkel és a közösséggel. Érezni kell ezt a munkahelyi kultúrában.

Elismerés

Nagy különbség van a méltányolás és az elismerés között. A méltányolás, hogyha tudjuk valakiről az értékét. Az elismerés, hogyha teszünk arról, hogy ezt ő is tudja! Lehet, hogy tudjuk, hogy a csapatunknak mekkora értéke van, de nem ismerjük el az erőfeszítéseiket annyira, mint kellene. De sajnos a munkavállalók kevesebb, mint fele kap köszönetet a munkájáért. Pedig a megfelelő elismerést a szervezeti értékek közé kellene vennünk, és előnnyé kellene tennünk mind a munkavállalók és a vezetőség részére.

Különleges projektek

Manapság egyre több figyelmet kapnak a speciális projektek, amikor karrierfejlesztésről van szó. Talán nem tűnik olyan nagy dolognak, de ha egy munkavállalót arra kérnek, hogy vegyen részt egy ilyenben, annak pozitív hatása lehet. Ezen túl, ha nem kérik fel, annak pedig negatív hatása lehet, ha úgy érzi, hogy kimarad valamiből. A vállalatoknak ezért igazságosan kell elosztania ezeket a projekteket.

Folyamatos teljesítménymenedzsment

Az éves teljesítményértékelésen kívül kellenek más alkalmak is, amikor a munkavállalók visszajelzést kaphatnak a teljesítményükről. A vezetőknek és az alkalmazottaknak rendszeresen kell találkozniuk, hogy ezeket a célokat közösen határozzák meg. Hogyha a szervezetnek fontos, hogy kiválóan teljesítsenek a munkavállalók, akkor a múltbéli teljesítményt és a jövőbeli célokat évente több alkalommal át kell beszélni és értékelni kell.

Wellness és jólét

Egyre több szervezet foglalkozik a munkahelyi wellness és jólét kezdeményezésekkel. Az egyik dolog, amit jó látni, az az, hogy a társadalmi és érzelmi egészségre összpontosítanak. A munkavállalói stressz és a kiégés valódi kérdések, és a szervezeteknek olyan programokat kell kidolgozniuk, amelyek biztosítják a munkavállalók számára a szükséges erőforrásokhoz való hozzáférést.

Ha a munkavállalói élmények, tapasztalatok és a vállalati kultúra valóban a felső vezetés elsőbbségi listáján szerepel, akkor itt öt olyan terület van, ahol azonnali hatást gyakorolhat. Hogyha csak egyre koncentrálunk ezek közül, az sem lesz könnyű feladat. A munkavállalók hitelességet keresnek, és ezért egy átfogó szemléletre lesz szükségünk azzal kapcsolatban, hogy jelenleg hogy mennek a dolgok, és melyek a megfelelő irányok a jövővel kapcsolatban.

 



Vélemény, hozzászólás?