Mi az EVP?
- Az EVP a munkaerő vonzás alapeszköze.
- A versenyelőny a munkaerőpiacon.
- A kulcsüzenet, amelyet a dolgozók felé közvetítünk.
Az EVP az Employer Value Proposition rövidítése, magyarul munkáltatói értékígéret.
A cég EVP-jének egyértelműnek, egyedinek, inspirálónak és őszintének kell lennie.
Választ kell adnia olyan kérdésekre, mint „Mi tesz bennünket különlegessé az alkalmazottak szemében?” vagy „Hogyan tudodjuk támogatni a dolgozók fejlődését, tanulását?”
A munkáltatói értékígéret egyfajta nyilatkozat, melyben a dolgozók számára nyújtott előnyöket kommunikáljuk.
Ezek lehetnek „általános” ígéretek a potenciális tehetségek számára, úgymint szervezeti kultúra és alapértékek, valamint „egyedi” ajánlatok, melyek az egyéni képességek, tulajdonságok és értékek alapján kerülnek megállapításra.
Néhány példa:
- tréningek, tanulási és fejlődési lehetőségek, könyvtár
- fizetés, bónusz, egészségügyi szolgáltatás
- csapatépítő utak
- gyerekfelügyelet, fitneszterem
- étkező, kávézó
Hogyan dolgozzuk ki cég márka értékígéretét? Mit akarnak az alkalmazottak?
Alapkérdés, mégis gyakran elsiklunk felette. A Deloitte és Gallup aktuális kutatásai rávilágítanak, hogy a dolgozók és munkáltatók gondolkodásmódjában igen nagyok az eltérések.
Számos olyan tényező van, melyeket a munkáltató közel sem tart olyan lényegesnek, mint az alkalmazottak.
Miután mélyrehatóan megvizsgáljuk mind a vállalati, mind pedig a dolgozói értékeket, ezeket az eltérő álláspontokat közelítjük egymáshoz.
Mit tud a cég valójában nyújtani?
Ne vezessük félre az embereket. Előbb-utóbb úgyis rájönnek az igazságra.
Csakis olyan stratégiákat alkalmazzunk, amelyek tökéletesen illenek a cég valódi természetéhez.
Az EVP fejlesztés lépései
- Piaci szereplők interjúztatása, kérdőívezése
- Az értékígéret meghatározása
- Az értékígéret piaci pozicionálása
- Az EVP részletes kidolgozása, esetleges kiegészítő EVP-k megalkotása különböző szegmenseknek (amennyiben szükséges)